.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
گرگان باید پایتخت ایران انتخاب شود
بعد از اینکه نمایندگان طرح انتقال پایتخت را مطرح کردند بر سر مکان آن پیشنهادهایی شده اما با توجه به آلودگی هوا در کلانشهرهایی چون تهران ، مشهد ، اصفهان ، اراک ، اهواز و تبریز گویا بهترین گزینه برای پایتخت شهر گرگان می باشد .
گرگان باید پایتخت ایران انتخاب شود

به گزارش شمال نیوز به نقل از گلستان ما ؛  چند وقتی است با شدت گرفتن آلودگی هوا در تهران بحث انتقال پایتخت جدی شده و حتی نمایندگان مجلس کلیت این طرح را تصویب کردند اما بر سر مکان پایتخت هنوز اسمی ذکر نشده است .

در این بین بعد از تهران ناخودآگاه ذهن مردم کشور به سمت شهرهایی چون مشهد ، تبریز ، اصفهان ، شیراز و اهواز می رود اما باید گفت آلودگی همین شهرها نیز کمتر از تهران نیست و مردم این کلانشهرها هم مشکلات زیادی بابت آلودگی هوا دارند .

اما در این بین نگاهها به شهرهایی با خاصیتهای ویژه هست که در این بین گرگان ملاک ها و شاخص های مثبتی دارد که می تواند در اولویت باشد .

نکته اول؛ در انتخاب پایتخت بحث امنیت می باشد . استان گلستان و شهرستان گرگان همیشه به عنوان ایران کوچک مطرح بوده و با تنوع قومیتهای مختلف خود مقیاس کوچکی از ایران است که اقوام ان سالها در کنار هم بصورت مسالمت امیز زندگی می کنند و از طرفی کشور ترکمنستان در همسایگی این استان نیز هیچگونه خطر امنیتی برای کشور محسوب نمی شود .

نکته دوم ؛ اینکه آب و هوای گرگان به دلیل داشتن 4 اقلیم در لحظه ، بی نظیرترین اقلیم برای یک پایتخت می باشد چرا که در یک طرف شهر دریا ، یک طرف جنگل ، یک طرف دشت و یک طرف کوه را داریم و در چنین اقلیمی احتمال الودگی هوا بسیار ضعیف است .

نکته سوم ؛ به دلیل تجمیع ادارات استان در سایت استانداری این ساختمان ها می توانند در اختیار وزارتخانه ها قرار بگیرند و چون محدوده سایت دارای اراضی خالی فراوانی است بسیاری از ادارات و سازمانها می توانند در اطراف ان جای بگیرند .

نکته چهارم ؛ مردم شهر گرگان آداب و خصوصیاتی نزدیک به مردم تهران دارند و دارای افکار و اندیشه های باز همراه با با الفبای توسعه می باشند و می توانند در تثبیت ساختارهای کشوری در شهر کمک کنند و هیچگونه تزاحمی برای مسئولین نداشته باشند .

لذا از نمایندگان مجلس و مسئولین دولتی خواستاریم در بحث انتخاب پایتخت به شهر گرگان با نگاه ویژه ای نگریسته شود و این ظرفیتهایی که بیان شد در نظر گرفته شود .


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

؟ 11 دي 1392
گرگان به دریا راه دارد؟
عباس 11 دي 1392
خيلي جو گير شده نويسنده پايتخت يك كشور به دلايل امنيتي نبايد به مرز ها نزديك باشد
سعید 11 دي 1392
شهردار را انتخاب کنیٰد بقیه پیشکش
عبدی 11 دي 1392
شهر سورک مرکز میاندرود بهترین گزینه برای پایتخت ایران میباشد .برادر گرگانی دلت رازیاد خوش نکن .......
مسلم 11 دي 1392
مگر تهران به دریا راه داشت.خواننده محترم که نظر داده ای آیا اسم خلیج گرگان به گوش شما نخورده است؟ گرگان از نظر قدمت تاریخی نسبت به دیگر شهر های همجوار الویت بیشتری دارد.
نا شناس 11 دي 1392
بله ، گرگان به دریا ره دارد مثل بندر ترکمن و بندر گز.
مصطفی 10 دي 1392
انتخاب من ابرقو!!!!!!!!چه طوره؟؟؟؟؟
نا شناس 10 دي 1392
اون جنوبی بیچاره اگه بخواد بره پایتخت(گرگان) چقد راه باید طی کنه؟
نا شناس 10 دي 1392
چه جالب ! بجای این خوش خیالی ها بیشتر بفکر پیشرفت شهر و استان باشید
فیضی 10 دي 1392
خوبه ما بچه گرگون میشیم .
نا شناس 11 دي 1392
همین مونده طبیعت شمال هم از بین بره.
نا شناس 11 دي 1392
گرگان همینکه مرکز استان شدازسرش زیاده.چون اولا حق شهرهای دیگه مثل مینودشت رومیخوره ثانیانشون دادن که خودشونو نمیتونن جمع کنن

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.087 seconds.